11 Haziran 2016 Cumartesi

Japon Drama Önerisi Vol.1 : Kaitou Yamaneko


8 senenin sonunda izlediğim ilk drama budur (Gokusen serileri sonrasında tabii). Kitou Yamaneko/Kaiotu Tentei Yamaneko yada İngilizce adıyla The Mysterious Thief Yamaneko 2016 Ocak yılında yayınlanmış bir drama. 11 bölümden oluşuyor ve klasik J-Dramalar gibi bir bölüm 45 dakika civarında,ilk bölüm hariç. 

Diziye başlamamın ilk sebebi tabiki başrolünde olan Kamenashi Kazuya. Ve tam başrol diyemesekte dizide fazlasıyla önemli yere sahip olan Hirose Suzu ve Narimiya Hiroki yer alıyor dizide. 

Spoiler vermeden bahsetmeye çalışırsam, sanırım türü polisiye-komedi gibi bir şeye girebilir. Öyle bir tür yoksa da artık var. Kame baya ilginç bir hırsız/dedektif rolünde. Narimiya gazete yazarı ve polis bir arkadaşı var ve Suzu da hacker bir kız rolünde dizide. Bir şekilde bir araya gelen bu üçlünün karşılaştığı bir dizi olayı izliyorsunuz ve bunlar birbirlerine bağlı olaylar tabii. Spoiler vermeden yazmak çok zor bu arada :D

Kaitou Yamaneko orjinalde vahşi kedi gibi bir anlama geliyor. Sebebi Yamaneko'nun yaptığı işler sırasında sürekli olarak kedi maskesi takıyor olması.

Dizi dümdüz bir polisiye değil baya gülecek yer var,en azından ben çok güldüm. Oyunculuklar kesinlikle çok iyiydi ve bölümler arasındaki bağ o kadar iyiydi ki bir sonraki bölümü ertesi güne bırakmak istemiyorsunuz resmen. 

İlk kez Japon dizileri izleyecek birine tavsiye etmeyebilirim. Ben Gokusen'den bu diziye geçtiğimde resmen nirvanaya falan ulaştım sandım ve hala bunun tadında çok diziye rastlayamadım. Gerçi bu ne tarz diziler izlemeyi sevdiğinize bağlı olarak da değişir :D 

Spoiler vermeyeceğim diye çatlamak üzere olduğum bir yazının sonunda bu yazı serisinin dramayı önerip önermediğim üzerine olacağını, kısaca konudan bahsedip bir de dramaya puan vereceğimi belirtmek isterim. Sonra vay efendim böyle drama tanıtımı mı olur demeyin, bir tanıtım yaparsam spoilerlı çok küfür yerim okuyan olursa.

Puan vereceksem eğer 9/10 veririm. 1 puanı finali için kırdım. Spoilerdan sayılır mı bilmem ama yeterince tatmin edici bir final değil gibi geldi bana :D 

Dizinin Soundtrack'i

KAT-TUN / Unlock


2 yorum:

  1. Türkçe altyazısı geldi mi? Ben mi göremiyorum anlamadım LOL Yoksa ingilizce mi izledin? Eğer TRsi varsa linkini verirsen çok iyi olur. Ingilizcem iyi olduğu için böyle de izlerim ama Türkçe izlemenin yeri başka tabii ki >3<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç Türkçe altyazılı bir şey izlemedim son 5 senedir sanırım :D Tavsiyem yine de İngilizce altyazılı izlemen ama şöyle bir site buldum: http://www.turkcealtyazi.org/sub/642483/kaito-yamaneko.html
      Ne derece iyi çeviridir yada bu altyazılar nasıl kullanılır bir fikre sahip değilim ama işe yarayabilir :)

      Sil