8 Şubat 2017 Çarşamba

Cosplay

Başlığı bu kadar sade tutmamın sebebi cosplay olayı ile ilgili gözlemlediğim ve kendi düşüncülerimle alakalı bir post yazacak olmamdır. Belki ileri de tarihçesi veya benzeri bir konuyla tekrar ele alabilirim.

2-5 Şubat tarihleri arasında gerçekleşmiş olan GIST yani Gaming Istanbul 2017 Oyun ve Eğlence Fuarı'na 4 Şubat cumartesi günü bir arkadaşım ve kardeşimle beraber katılabilme imkanı buldum. Benim asıl amacım tabii ki oyun oynamak ve özellikle Playstation VR'ı denemekti. Fakat oyun fuarı olunca ister istemez işin içine cosplay'de giriyor. Bu olay ne zamandır böyle onu bilmiyorum ama sanırım birileri animeleri ve mangaları aşıp "Ben oyun karakterinin cosplayini yaparım arkadaşım" dediğinden beri bu tarz fuarlarda cosplayer görmek olağan bir durum. Kaldı ki fuara da fazlasıyla renk katmışlardı.



Kendi adıma ilk kez cosplayerların bulunduğu bir ortama girdiğimi söylemeliyim. Kendi üniversitemde bile olduğundan habersiz olduğum bir cosplay etkinliği varmış. Dışarıdan bakıcıydım kısacası.

İçlerine girip, daha doğrusu kıyafetleri yakından inceleme fırsatı bulduğumda düşündüğüm ilk şey bunları yapmak için ne kadar vakit harcıyor olduklarıydı. Dikiş dikmek zaten kolay bir iş değil. Bu işi yapanların yaşları da sanıyorum ki fuarda 16 civarından başlıyordu. Kısacası neredeyse %95'i öğrenci olan bu topluluk bu zamanı ve parayı nereden buluyor hala bilmiyorum :D Bazıları hazır da olsa en azından makyaj ile uğraşılmış olması bile takdire değer bir şey bence. Fakat aralarında hafiften bir ego kasan, ben harikayım havasında dolaşanları da görmedim değil. Belki ben yanlış anlamışımdır. Bir de tespit olarak, erkek cosplayerlar fuarda kızlara göre daha sıcak gibiydi, en azından ben "Bu neyin cosplayi şimdi?"diye düşünürken el sallayanı çok olmuştu :D

Aşırı sebepsiz bir yazının sonunda söyleyebileceğim, cosplay güzel bir hobi aslında. Tabii ayıracak vaktiniz ve harcayabilecek bir miktar paranız varsa. Bu arada benden daha sıcak kanlı olduğunuza eminim, bir kaç cosplayer ile tanışabilirsiniz eğer bu işlere hevesliyseniz. Ben cosplayer bir çift ile konuşma fırsatı buldum. İlk cosplayimin makyajını yapabileceklerini söyledikleri için şuan kolay bir karakter arıyorum :D Belki bir sonraki yazında kolay yapılabilecek bir kaç karakter tanıtırım, hani dikiş falan çok gerektirmeyen :D Başlangıçta böyle :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder