18 Ocak 2017 Çarşamba

Dizileri Nereden İzliyorum?

Bu kadar dizi ve film tanıtımı hazırlarken bunları nereden izliyorum ve siz nerelerden ulaşabilirsiniz konusuna hiç girmemiştim. Bugün ona gireceğim.

Öncelikle, benim dizi izlerken tercih ettiğim alt yazı dili İngilizce. Türkçe sadece bir dizi izledim. Bunu yapmamın sebebi de hem İngilizceme bir katkım olsun hem de İngilizce kaynaklı videolar bulmak çok daha kolay oluyor düşüncesiydi. Ayrıca İngilizce izlerken anlamak için daha çok odaklanmam gerekiyor ama Türkçe izlediğim dizide bu gerçekleşmemişti, ciddi anlamda odak problemi yaşadığımı hatırlıyorum. Eğer İngilizceniz ortalama veya üzerinde ise kesinlikle İngilizce alt yazı öneririm. Günlük konuşma dili şeklinde geçiyor zaten çoğu dizi, arada bilmediğiniz kelimelere de bakarak yeni kelimeler öğrenebilirsiniz. Hem de kaynak çeşitliliği dediğim gibi daha fazla.



Gelelim izlediğim ve kullandığım sitelere. Öncelikle bir diziye başlarken araştırmadan başlamıyorum. Oyuncularını, hangi rollerde oynadıklarını görmek benim için önemli açıkçası. Bu bilgileri alabilmek için iki site kullanıyorum. Birincisi Asianwiki ve diğeri My Drama List (üzerlerine tıklayarak sitelere erişebilirsiniz.)

Asianwiki diziler hakkında detaylı bilgi veriyor. Dizinin kaç bölüm olduğundan reytinglerine kadar görebildiğiniz sitede oyuncuların isimlerine tıklayarak profillerini ve oynadıkları diğer dizileri de görebiliyorsunuz ki ben bu sayede bir çok yeni dizi bulmuştum.

My Drama List de Asianwiki'den çok farklı sayılmaz, dizinin kadrosunu yöne görebiliyorsunuz. Bunun yanında kendi drama listenizi de hazırlayabiliyorsunuz. Yani izlemeyi planladığınız dizileri dizinin bilgi sayfasından işaretleyebiliyor, yine izlediğiniz bir diziyi de aynı sayfadan işaretleyip neyi tamamlayıp neye henüz başlamadığınızı bir liste haricinde görebiliyorsunuz.

Dizileri izlediğim sayfa ise KissAsian Japon, Çin ve Kore dramalarını İngilizce alt yazı ile bulunduruyor. Dizideki popüler 6 oyuncunun listesininde dizinin sayfasında aşağıda bulunduğu site de oyunculara tıklayarak oynadıkları diğer dizilere kolayca ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca izleyici yorumlarını dizinin ana sayfasında bulabilirsiniz. Bölümlere göre yorumlar ise her bölümün videosunun altında yer alıyor. Ağır spoiler içermeselerde ufak spoilerlar bulunuyor :D Ve bu sayfada da izlemek istediğiniz dizilere bookmark koyup izlediklerinizi de işaretleyebiliyorsunuz. Diziler çabuk yükleniyor, güncel ve popüler dizilerde çabuk çeviriliyor. KissAsian İngilizce alt yazı için yeterli bir yer sanıyorum. Ve not olarak sitede anime ve çizgi filmde izleyebiliyorsunuz.

Türkçe alt yazı hakkında nereleri vardır emin değilim. Tek bildiğim site Yeppudaa. Sanıyorum ki Kore ağırlıklı olmak üzere bir sürü Japon dizisi de çeviriyorlar. Sitenin arama kısmına dizinin adını yazarsanız çıkar sanıyorum, çünkü Japon dizilerine ait liste biraz karmaşıktı. Tarih sırasına yada alfabeye göre değil ama eklenme tarihine göre sıralı, ararken biraz kafanız karışabilir. Çevirilerin kalitesi hakkında da maalesef bir fikrim yok, tek bir dizi seyretmiştim oradan. Ama bildiğim tek Japon dizileri çeviren site burası. Kalitelidir sanıyorum.

Başta dediğim gibi İngilizcenizin yeterli olduğuna inanıyorsanız hiç Türkçe alt yazılı izlemeyin derim. Başka benzer dizi veya film sitesi biliyorsanız yorum olarak yazabilirsiniz. Özellikle Türkçe alt yazılar için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder